Практично цілодобово людський мозок (в тому числі і дитячий) отримує і обробляє інформацію.
Ми сприймаємо навколишній світ за допомогою обробки даних, одержуваних нашим мозком від аналізаторів - зорових, слухових, дотикових і т.п. А потім, обробивши ці дані, ми реагуємо на них. Таким чином здійснюється наше сприйняття навколишнього світу, а також наша комунікація з ним (реакція на всілякі подразники, а також спілкування з іншими людьми).
У людей з аутизмом в тій чи іншій мірі сприйняття навколишнього світу порушено (одні інформаційні сигнали, які ми зазвичай ігноруємо, аутисти сприймають надмірно інтенсивно, і навпаки - інші, важливі для нас посили ззовні, вони можуть взагалі не сприймати як такі).
Відповідно - вони інакше, ніж «звичайні» люди, реагують на прояви навколишнього світу, а також інакше спілкуються в рамках соціуму.